أنـا والكـتاب

on الجمعة، مايو 20، 2011



أنـا والكــتاب  ..  دايما صــحاب
مقدرش أعيش ..  من غير كتاب

بفتـح كـتـابي وأعيش معاه 

ويا الـكــتاب حـلوه الحياة

وأقرا كتير وأعرف كتير

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب

بنروح بعيد وسط الشجر

نلعب ونفرح بالمطر

ونغني غنوة لوحدنا

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب

بيقولي كلمة تشدني

يضحك معايا يحبني

ويروح يسافر للقمر

وأروح معاه

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب

قادر أكون أنسان سعيد

جوا كتابي كلام مفيد

يقدر يغير في الحياة

ويخلي مصر في نور جديد

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب


أنا والكتاب نحلم سوا

أحلامنا دايما ممكنه

نقدر نعيش أحلي حياة

بالكلمة نرسم حلمنا

ونسافر كل الأمكنة

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب

جوا الكتاب في ناس كتير

أدبا وشعرا وفنانين

وعلما دايما مخلصين

للعلم والخير والحياة

ما أنا والكـتاب ..  دايما صحاب
مقدرش أعـيش .. من غير كتاب

21/5/2011



رأيـك يـهـمنا